Thursday, November 25, 2010

take 65: perempuan akn jadi gemuk bila dah berpunya?

salam satu malaysia!

aaa. sila baca tajuk dgn baik.
mari mari saya nk cerita pengalaman saya. dan apa kaitannya pengalaman saya dgn tajuk itu?

dulu, sewaktu sy tidak single, maksudnya sudah berpunya la kan, whoaa berat badan mmg naik. bukan 1 2 kg, tetapi lebihh. tetapi, disebabkan si dia waktu tu tak kisah, so, tkpe la..
nak tau mcm mane boleh naik berat badan?

haaa. biasa la. bila bgn pagi2 disebabkan wake up call yg sgt lembut dan mengambil hati, hati mesti la berbunga riang. akan terus ke bilik air bersihkan badan, kemudian makan. hati berbunga riang, mood pun baik, so, kuantiti makanan bertambah la.. hehe

lepas tu, lunch. haaa. yg ni lagi satu. dulu, saya hari hari jumpa dgn si dia. jadi, waktu lunch, makan sama sama la kan. bila makan sikit, ehh disuruh tambah pulak. ye la, waktu hangat bercinta la kononnyaaa. ''ala, saya tk kisah la awk gemuk ke kurus ke. saya sayang awk seadanya". heshhh.

aaaa. lepas tu, ada je bungkusan coklan cadbury la vochelle la. paling tidak pon, satu batang coklat zip tu. wahh si dia saya mmg pandai ambik hati! :) -yang ni, tkde sape boleh lawan_- hehe
so, hati gembira kan dapat coklat hari hari. makan lagiii.

haaa. malam, bila nk balik kerja, mesti ade lagi! "awk, makan ni tau balik nanti. nnti lapar pulak". haaa. makan lagi. (=.=')

lepas dah sampai rumah, wc pulak dgn si dia pujangga hati. sampai awal pagi kadang2. sewaktu berwc, mesti la lapar. makan lagii.  :p

bila nak keluar, lagi satu hal. pagi2 dah breakfast. tak pernah skip. bla lunch, makan siap siap kat rumah. nnti mama kecik hati pulak. bila keluar, makan lagi. nak temankan si dia makan, saya pon join sekaki. haihh.
lepastu, tgk wayang, pop corn itu satu kemestian. err. makan lagi.  dah hbs tgk wayang, mesti beli kudap kudap nak makan dalam kereta. heshhh.

dah sampai rumah, haa makan lagi keropok ke ape keuntuk minum petang.

dan begitulah seterusnyaaaa.

tambah2, si dia sudah hafal no-no list saya. mmg tidak akan beli makanan yg sy tak suka. so, sy tk pernah la reject segala pemberian dia. haihhhh.

mcm tu la saya naik berat badan. sebab senang hati. hahaha
bila fikir fikir balik, ade hikmahnya hidup solo. dapat control makan sikit.
:)