Wednesday, November 16, 2011

take 157 : kosong sekosong kosongnya

assalamualaikum, salam sejahtera!

hari ni hari rabu, sepatutnya takde kelas.
 tapi, ada kelas ganti ads 460 : management principles and practices.
ok redha yg itu. usai kelas, terus ke library untuk siapkan individual presentation. pulun nabilah pulun sebab ini markah individu. setelah habis pulun, terus keluar pergi cari minum petang sebelum meeting BASIC.
sebelum tu, hantar kasut yg dah hampir tercabut tapaknya ke tukang kasut.
pakcik tukang kasut pandai buat ayat sedih.
muka pun muka sedih.
bila ditanya bila perlu bayar, pakcik jawab mcm ni : " bayar harini boleh tak, nak? sebab pakcik ni duit makan malam ni pun dah takde." terus cepat cepat hulur 10 ringgit, jalan masuk kereta tanpa toleh belakang. saya bukan sombong, pakcik.
saya takut termenangis kat depan pakcik tukang kasut.
ya Allah. sedihnya. hampir berterabur air mata.
hari yg sedih diteruskan dengan meeting BASIC.
sir apetah potpet potpet kat depan cakap pasal american presidential, yg diri sendiri mengelamun kosong.
tiba tiba teringatkan pakcik tukang kasut. ape la yg pakcik tu buat dgn 10 ringgit tu. dah makan ke belum ntah. ape la yg cukup nak dibeli dgn 10 ringgit tu.
haihh pakcik. pakcik buat saya mandom sebentar.

fikiran kosong disebabkan pakcik tukang kasut. ya, saya memang lemah sikit kalau bab org tua ni. selalu terbayang apa yg akan jadi kalau keluarga saya tiba tiba jadi mcm tu.  mintak dijauhkan, ya Allah.

sekian cerita pakcik tukang kasut.
bye-bye.

p.s: take care, love .  kita diam je satu hari ni kan . sorang fikir pakcik tukang kasut , sorang lagi kenapa tah . takpe, saya faham . byk kes kena study kan. :)