Sunday, November 28, 2010

take 69: never make your best friend your boyfriend.

hehe. salam satu malaysia. 
hari ini, sakit gusi saya buat saya banyak berfikir.
berfikir secara mendalam. nampak benda yang simple pun, sy nk fikir secara mendalam. 

tiba2, sy terbaca status ni di fb seorang kawan.
never make your best friend your boyfriend.
jangan pernah jadikan sahabat baik anda sebagai teman lelaki anda.(bagi seorang peremouan laa)

saya..
SETUJU!!

hehe. alasan untuk setuju? ohh jgn risau. saya takkan setuju membabi buta. mesti la ada alasan.. :)

pada saya, yang namanya sahabat baik itu, sangat susah untuk ditemui. kan?
teman share masalah, teman buat assignment, teman terkandas tepi jalan sebab minyak kereta sewa habis tiba2, teman tgk wayang, teman makan sama2, temam berbuka puasa minum air 100 plus, teman macam2 lagi la. kan? susah kan nk jumpa teman mcm ni? jadi, cuba bayangkan. kalau 'rare species' ini, tiba2 diupgrade jadi teman lelaki. lepas tu, tiba2 nanti bergaduh. to make it worse, haa break up. kan tak seronok? bukan semua orang bole lupakan sejarah dan berlakon mcm takde ape2 yang berlaku. nanti situasi mesti jadi janggal. hehe

lepas tu, kalau sebelum ni bestfriend, mesti la dah share masalah la habit buruk la rahsia la. maybe the biggest secret pon, si bestfriend dah tau. kalau nnti jadi boyfriend, n then ada krisis ke, ape ke, mesti la secara sengaja atau tak, akan kaitkan segala rahsia rahsia habit buruk dgn masalah tu. takpon, sbb dah tau semua rahsia, nnti mesti ada pihak yang akan jadi overrrr paranoid ke, overrr terfikir bukan bukan ke. kan?

lepas tu, maybe si besfriend diupgrade sbb si girlfriend,( yang dlunya hanya bestfriend) dah selesa dgn si boyfriend. bukan sebab cinta ke sayang ke. sbb dah selalu ada sama2, so hati dan otak pon mcm terima jee laa. kan? bukan sebab perasaan lain. haa tak seronok la mcm tu! 

saya bukan nak bantah seratus peratus kan hubungan yang mcm ni, tapi, pada saya, kalau dari mula2 tu, rasa2 mcm si dia tu ada chance nk dijadikan teman hidup ke, teman istimewa ke, jgn biar dia jadi bestfriend kita. kawan biasa2 sudahhh. sbb, kalau orang yang kita dah kenal luar dalam tu jadi org yg sangat istimewa pada kita, kita dah boleh baca dia mcm mana. tak adventure laa mcm tuu. hehe

p.s:
saya ada kawan baik lelaki. tapi, kami kekal sebagai kawan baik. sangat best mcm ni tau! :)