Wednesday, December 12, 2012

bubuh emosi dalam perkataan.

assalamualaikum.
# random thoughts

saya tak tau kenapa, tapi saya rasa bila dlm sms, ym, fb, twitter and etc, kalau ada banyak simbol simbol tanda bacaan, saya akan rasa si penghantar sangat beremosi.

contohnya bila tanya, ayat jadi mcmni  : weh hang nak pi makan kat mana???
rasa mcm dia tgh tanya saya sambil jerkah (read as: tengking)

contohnya bila gembira, ayat jadi mcm ni : wehh aku dapat 4 flat!!!!
rasa mcm dia tgh bgtau kita happy news sambil jerkah ( read as: tengking)

contohnya bila dia sedih, ayat jadi mcm ni : weh kucing aku mati............
rasa mcm kena tunggu 3 minit, baru boleh baca ayat seterusnya.

on my opinion ( read as: 5 cent thoughts, humble opinion) ,
tak ke mcm better kalau semuanya sederhana je?

contohnya mcm,
weh, aku nak bgtau ni, kucing aku mati, aku sedih.. tapi aku gembira sbb aku dpt 4 flat! so, jom aku belanja kau makan nak?

rather than, weh.............aku nak bgtau ni.......... kucing aku mati........ so aku sedih.... tapi aku gembira sebab dapat 4 flat!!!!1 so, jom aku belanja kau makan nak?????

terasa mcm proses pembacaan tu lambat 3 4 saat kan?

idontknow,itisjustmyrandomthoughts.