Thursday, November 26, 2015

Not-so-mamak-of your so called 'kedai mamak'

Selamat tengahari.

Rakan sekerja pergi makan kenduri. Jadi saya teringin sesuatu yang kekendurian sedikit. Jadi saya putuskan untuk lunch di kedai mamak.



Nasi separuh kuah campur pedas lauk sotong sayur kobis makan sini satu. Amboi lancarnya oder.



Bila nak makan.. erm awat kuah kari cair ni. Awat nmpk tak padu dan tak melekat di nasi pun?


Ok takpe rasa dulu. Ok... rasanya secair rupanya. Sambal sotong lebih sesuai dipanggil sotong masak sos tomato mungkin?


Takpelah bersyukur dengan rezeki yg ada. Makan dan balik. Dan hampa.






Kalaulah zaman tok jah masih ada dulu, aku dh pandai makan pedas. Mesti sekarang aku hidup dlm keadaan puas hati sbb puas mkn sambal sotong ala mama tok jah. Kalau dulu kuah letak setitik pun air mungkin sebaldi aku minum untuk hilangkan pedas.





Tak guna cakap....