Saturday, January 7, 2012

take 183

assalamualaikum, salam satu malaysia!
sekarang pukul 3.49 pagi waktu malaysia.

saya baru hbs menguruskan misteri kehilangan baju korporat gpms.
perghh mencabar keimanan habaq hang.
kira punya kira, tak cukup.
bila dah cukup, tak ngam pulak dgn list.
acane ni, acane? susah mcm soalan add math.
mula mula kira seorang, lepas tu ida tolong.
ida dah buntu kina pulak tolong.
last last semua buntu. we've reached to a deadlock.
mungkin kira dlm keadaan tertekan,
roommate tgh pulun hafal eco, saya pulun kira baju korporat.
acane tak seteress.

saya mengaku, saya hampir menangis.
yaaa saya mmg cepat diserang panic attack.
gelabah tu, mmg juara.
misteri kehilangan baju sgt susah diselesaikan.
akhirnya, alhamdulillah.
Allah hantar seseorg untuk guide saya pelan pelan.
dah mula on track.
dah boleh selesaikan masalah.
satu demi satu list yg lebih tepat dan tersusun boleh dihasilkan.
semuanya selesai tepat pukul 3.40 pagi.

walaupun hanya menguruskan 36 helai baju,
saya belajar byk perkara.
kita kena tenang buat semua benda.
kena mulakan dgn bismillah.
kalau ada ujian,
istighfar byk2.
tenangkan hati.
saya dah niat, ilmu yg kawan kawan dapat waktu saya mengira baju tu, itu rezeki mereka.
bukan rezeki saya untuk dpt ilmu mlm ni.
redha.
lek satu corner luuu.
mungkin di awal waktu, kita rasa cemburu dan tak adil sbb kawan kawan dpt byk ilmu, tapi kita takdapat satu apa lagi.
tapi, at the end of the day, ada juga ilmu yg saya dapat.
Allah maha kaya.
setiap hambaNya ada rezeki yg tersendiri.

kawan kawan, terima kasih atas setiap bantuan yg diberikan.
sesungguhnya saya memang tak ada pengalaman menguruskan hal hal mcm ni.
dannn saya cepat gabra.
jasamu dikenang.
ehe emosi pulak kan.

selamat malam, assalamualaikum.
pagi diteruskan dgn membaca notes eco.
dah pagi buta, tapi still tak mengantuk.
Allah nak tolong kita, sekelip mata pun boleh.
thank you, Allah.
:)