Saturday, December 11, 2010

take 84: my first love story. :)

salam satu malaysiaaa.
heee. mlm ni, tbe2 teringin nak share kisah cinta pertama saya. awww.
tajuk sgt geli okey?
nak baca, baca. tknk baca, sudhhhh.

heee.
 i was in form 4 tht time.
i am a cute girl those days. eit. jgn gelak. betul laaa.
pemalu jugak. pemalu tahap paling tinggi.
tambah2 dgn lelaki.  ye la. convent girl. hari2 lelaki yg sy nmpk, hanya abang kantin, tukang kebun dan pakcik jaga je okey..
so perasaan malu tu, sgt laaa menebal.

so. how i met my first love.
dekat kelas tusyen..
sangat kacak. putih. pandai. bayangkan. itu kelas add math.
dan selalunya, waktu sy baru terkial2 nk ingt formula, dia dah siap dulu.
awww. org yg bijak, mmg akn cepat menawan hati saya.
sekali. dua kali. tiga kali. tiga kali masuk kelas tu dgn dia, terus tau nama dia.
tp, pandang je. tak cakap pon. lepas tu, senyum je. paling byk pon yg saya dn dia komunikasi, melalu bibir dan mata.
eitt. pandang, lepas tu balas balas senyum laaa. jgn fikir lain2!

dahh. hampir satu tahun okey mcm tu.

masuk the next year, ohh satu kelas lagi.
teruskan senyum selama setahun.
again. itu je.
tp, dalam diam2, ohh saya jatuh hati sama dia.
senyuman dia. muka dia. ketinggian dia. kesungguhan dia buat add math.
sifat pendiam dia. segala2nya pada dia, indah bagi saya.
heeee.

sampai kelas terakhir, saya berani sikit.
dkt attendence list, ada number fon setiap pelajar.
saya ambik numbe dia. yaa beraninya saya. lepas tu, tulis dlm buku add math.
berazam nk call dia lepas spm.

habis last class tu, sy bagi satu senyuman selamat tinggal dkt dia.
heee


ok. spm pon habis.
teringat dia.
tak pernah lupa dia okeyyy.

so, cari buku add math. jumpa numbe dia.
tp, tak call pon. sebab maluuu.

last2, buku add math dijual dkt uncle old news paper.
bersama dgn numbe fon si pujaan hati tu.

sampai skrg tk call dia. nama pon dh lupa dah.
kalau saya contact pon, mungkin tak tahan lama kot.
sebab dia berketurunan cina.agama dia buddha. maybe kristian.
waktu tu, mama tak seopen-minded mcm sekarang.
heeee.

so, let go awal2..

itu la kisah cinta pertama saya!
hee.

p.s: ini cinta pandang pertama tau.. sbb mula2 pandang, saya dah jatuh hati. hihi